Changes.

Jag tror att jag har använt den snärtiga rubriken förut, men den tål att upprepas.

Jag har även skrivit om att något håller på att hända i världen. Och de som tror att det är Undergången vi ser, har fel. Men för att utveckling och förändring ska lyckas måste det ske genom obehagliga saker. Det har såklart med universums balans att göra. Det är därför den största smärtan en man kan utstå är att pissa ut en njursten, och med hjälp av lite fantasi få en aning om hur det är att föda barn.

Presidentvalet i USA utgjorde starten på den globala förändring vi nu ser effekterna av från jordens alla hörn. Jag såg till och med ett land som hade adopterat CHANGE till sin valkampanj. Nu är valet till Europaparlamentet avgjort och vi kan se liknande effekter där.

Piratpartiet gick till val med det populistiska budskapet om att legalisera fildelningen, men har genom sin framgång i valet visat att det handlar om så mycket mer. Det handlar dels om den personliga integriteten, där FRA och IPRED står i fokus, men också om att Piratpartiet faktiskt inte skulle behöva finnas om övriga partier gjorde sitt jobb. Nu gör de inte det och vi kan räkna med att de kommer att etablera sig som parti och vid nästa val även knipa en plats i Riksdagen.

Kristdemokraterna är ett förlegat parti som är lika läskiga som Sverigedemokraterna. Folkpartiet lyckades trampa i klaveret när man gjorde en film med Marit Paulsen, där hon med självgod min proklamerar att hon minsann tillhör den sista generationen som upplevt krig och terror. Det är bajonett i ryggen på alla som blev våldtagna i det senaste Balkankriget i början av 90-talet. Det är inte bara världskrig som räknas, Marit.

Oj, nu blev det ett politiskt inlägg igen, jag som hade lovat att aldrig skriva om det. Men förändring har med politik att göra och förändring är något jag vill ha. Förändring är inget som kommer till dig, det är något du själv är med och skapar. Glöm inte det.

Ett svar to “Changes.”

  1. Mia Says:

    Jag har också lovat mig själv att inte skriva politiska inlägg.

    Det går inte så bra för mig heller.

Kommentera

