Brev to Steve Jobs.

Dear mr. Jobs.

Jag är en helt ordinary kille som bor i Sweden. Sverige är ett little land in the north och ligger således helt och hållet utanför the borders of the States. It kan tyckas totally ointressant, men det är en sak jag skulle vilja talk about.

Era produkter har alltid legat mig warm om hjärtat. Det lilla äpplet har följt mig i mitt yrkesverksamma life sedan början av the 90s. 1984 bröt ni new ground med er Mac och inget became like förr efter det. Jag har always varit en totally loyal fan of your produkter och varumärke. Ända tills today.

När ni broke new mark med er fantastiska, amazing, awesome, supercoola iPhone visste världen inte till sig och hyllningarna ville never sluta. Och inte heller försäljningen. Men nu kan man börja ana att the Apple börjar bli maskätet. Tekniken, efterfrågan och the importance av att vara först med det latest har gjort att innehållet inte längre är lika skinande som det välpolerade skalet.

Let me take some exempel. The other day när jag var på väg in my car och skulle beställa tid för service av my car, via the iPhone, it bröt samtalet tre gånger. Jag kanske skulle ha passat på att order service av telefonen as well? Men I don’t think Ekerö Bilteknik servar mobiltelefoner. Åtminstone inte devices som utgör sig för att vara phones, men som inte är det.

The iPhone sucks to ringa med. Det är ett faktum. Igår hade jag ett important samtal med a friend om en produkt som kan komma att revolutionera the world. The discussion var intensiv och intressant när suddenly the iPhone bestämde sig för att just shut down. The only thing man kunde se i displayen var ett little äpple. And you almost kunde se att det var lite skadat.

Cell phones jag haft förut har man både kunnat ringa med and har också haft an even better camera. Hur kommer det sig att a new product kommer med den sämsta telefonen på marknaden and a camera with less pixels än övriga marknaden? Please don’t call it iPhone if the crap doesn’t funkar att ringa med. Det är ungefär same thing as if I would kalla en cykel för motorcykel.

Dear mr. Jobs. Jag har alltid tyckt att du varit den coolaste, most awesome, amazing and greatest företagsledaren i världen. Du har varit lika konsekvent with your products som med din svarta polo och dina 80-talsjeans som sitter där, strax below your armhålor. För att inte tala om joggingskorna. Men sen hände något. You went ill and the företag hade many products in the pipe. You maybe inte hade tid att övervaka the kvalitet av allt. Och så föddes iPhone. Like a bastard, i all hemlighet på marknadens back yard. And you knew att den inte var helt frisk.

Som tur är har jag inte ett work som kräver många phone calls. But when I behöver ringa blir det ofelbart problems. It’s almost as irriterande som att bli avbruten av någon when you have something viktigt att berätta. But let me tell you en sak som du kanske inte visste… %#”!?=`****… zzz!%”#?””!

Etiketter:

8 svar to “Brev to Steve Jobs.”

  1. Madison Says:

    Apple har blivit som Coca Cola. Alla dricker det men den släcker inte törsten…

    Förövrigt tycker jag du ska skicka mejlet till Steve. Han får väl köra det i googles översättningsprogram…:)

  2. Josefina Says:

    fy fan vad rolig text!! vet inte hur jag kom in pa din blogg. Men haha!!

  3. Kungabloggen Says:

    Den texten var fanimej kunglig!
    Way to go man..

  4. Stefan Says:

    Hahahah! Kungligt skrivet!

  5. 200 steg till Says:

    Mycket kul text. Men jag känner inte igen problemen. Våra iLurar har gått som tåget länge. Och kameran tar magiska bra bilder.

  6. Raggoparden Says:

    Håller med 200, kul text! Men när man väl lyckats ringa upp med min lur (vilket kräver två händer,två ögon, total koncentration och en skakfri omgivning) så är den lika stabil eller ostabil som mina tidigare noikor och ericssonar. Skall jag klaga på nåt sä är det ”tangentbordet” (inte ens en åttamånaders bäbis ha fingrar så nog för knappandet) och den konstiga ifyllningsfunktionen som inte ens liknar T9, den föreslår tex ordet mlzfm med jämna mellanrum…

  7. Anders Says:

    Briljant!

  8. Maria-Thérèse Says:

    😀 Sjukt bra! Gillar verkligen din engelska!

Kommentera

